سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر باران دوشنبه بعد از ظهر

اتفاقی مقابلم رخ داد

وسط کوچه ناگهان دیدم

زن همسایه بر زمین افتاد

سیب ها روی خاک غلطیدند

چادرش در میان گرد وغبار

قبلا این صحنه را...نمی دانم

در من انگار می شود تکرار

آه سردی کشید،حس کردم

کوچه آتش گرفت از این آه

و سراسیمه گریه در گریه

پسر کوچکش رسید از راه

گفت:آرام باش! چیزی نیست

به گمانم فقط کمی کمرم...

دست من را بگیر،گریه نکن

مرد گریه نمی کند پسرم

چادرش را تکاند، با سختی

یا علی گفت و از زمین پا شد

پیش چشمان بی تفاوت ما

ناله هایش فقط تماشا شد

صبح فردا به مادرم گفتم

گوش کن! این صدای روضه ی کیست

طرف کوچه رفتم و دیدم

در ودیوار خانه ای مشکی است...

با خودم فکر می کنم حالا...کوچه ی ما چقدر تاریک است

گریه،مادر،دوشنبه،در،کوچه..راستی! فاطمیه نزدیک است...






تاریخ : جمعه 92/12/23 | 11:55 صبح | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()

سلام. یکی از دوستان(reza) محبت کردن یه نکته درباره خرید پرتقال گفتن. خواستم بذارم اینجا تا همه ببینن

«یه نکته واسه خرید پرتغال
هروقت خواستیدپرتغال بخرید پرتغالی که خیلی نارنجی هست و خیلی براق هست رو نخرید یا اگه خواستید بخرید روش دست بکشید اگه دیدید چرب یا روغنی هست نخرید.
کارخانجات بسته بندی و انبارها واسه جلب رضایت مشتری چندسالی از سورتینگ استفاده میکنند اول پرتغال با مواد شوینده خیلی قوی ازجمله کلر میشورن بعدشم تو یه مخزن بسیار بزرگ که توش رنگ هس میریزن و بعد از خشک شدن تو دستگاه خشک کن وارد مخرن واکس یا روغن میشه اونجاس که پرتغال رنگش نارنخی براق میشه و بعد از ورچین شدن تو بسته بندی های شیک و لوگوهای مخصوص وارد بازار میشه.این کارو خودم به چشمم دیدم چندسال پیش تو یک کارخانه سورتینگ دستگاهشون خراب شد داشتم تعمیرش میکردم دیدم»






تاریخ : چهارشنبه 92/12/21 | 7:51 عصر | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()


مزایای سلامتی روغن گردو

روغن گردو منبعی عالی برای ویتامین سی است.
خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد.
افزودن روغن گردو به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان به شما کمک خواهد کرد تا تعادل بدنی نرمالی بدست بیاورید.
مصرف منظم روغن گردو سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش خواهد داد.
بعلاوه، هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری هستند. این مواد برای مبارزه با تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد، که مسبب آسیب‌های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند، نقش مهمی دارند.
با بررسی دقیق‌تر، مواد مغذی یافت شده در گردو، شامل آنتی اکسیدانی بنام اسید الاجیک است که میتواند تکثیر تومورهای بدخیم را کنترل کند.
خواص سلامتی دیگر این روغن شگفت انگیز، ضد التهاب، ضد باکتری، ویروس کشی و ضد عفونی کنندگی است.

پخت و پز با روغن گردو

بخاطر چربی و قوت زیادش و مزه و بوی پر گردویش روغنی ستودنی برای پخت و پز است. زمانی که روغن گردو را بعنوان مخلفات سالاد، و یا بر روی ماهی، استیک یا پاستا استفاده نمایید عالی خواهد شد.
حتی میتوانید برای برخی از دسرها از آن استفاده کنید. بهرحالت بهتر است این روغن را بیش از اندازه حرارت ندهید، چرا که کمی تلخ خواهد شد.

یک ایده‌ی پخت عالی – روغن گردویی بخرید و آنرا بهمراه مقداری گردو به سالادتان بیفزایید. همچنین اگر برنامه دارید تعدادی ماهی کبابی درست کنید، می‌توانید یک لایه‌ی نازک روغن گردو روی آن بمالید. مطمئن باشید همه از آن لذت خواهند برد!






تاریخ : جمعه 92/12/16 | 6:0 صبح | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()

یک داستان کوتاه زیبا و خواندنی

چند وقت پیش با همسر و فرزندم رفته بودیم رستوران. افراد زیادی اونجا نبودن، سه نفر ما بودیم با یه زن و شوهر جوان و یک پیرزن و پیرمرد که حدوداً 60-70 ساله بودن. ما غذامون رو سفارش داده بودیم که مردی اومد تو رستوران. یه چند دقیقه‌ای گذشته بود که اون مرد شروع کرد به صحبت کردن با موبایلش. با صدای بلند صحبت می‌کرد و بعد از اینکه صحبتش تمام شد رو کرد به همه ماها و با خوشحالی گفت که خدا بعد از 8 سال یه بچه بهشون داده و همینطور که داشت از خوشحالی ذوق میکرد رو کرد به صندوق دار رستوران و گفت این چند نفر مشتریتون مهمون من هستن. میخوام شیرینی بچم رو بهشون بدم. به همشون باقالی پلو با ماهیچه بده. خوب ما همگیمون با تعجب و خوشحالی داشتیم بهش نگاه میکردیم که من از روی صندلیم بلند شدم و رفتم طرفش. اول بوسش کردم و بهش تبریک گفتم و بعد بهش گفتم ما قبلا غذا مون رو سفارش دادیم و مزاحم شما نمیشیم. اما بالاخره با اصرار زیاد پول غذای ما و اون زن و شوهر جوان و اون پیرزن پیرمرد رو حساب کرد و با غذای خودش که سفارش داده بود از رستوران خارج شد. 
این جریان گذشت و یک شب با خانواده رفتم سینما و تو صف برای گرفتن بلیت ایستاده بودیم که ناگهان با تعجب همون مرد تو رستوران رو دیدم که با یه دختر بچه 4-5 ساله ایستاده بود تو صف. یه جوری که متوجه من نشه نزدیکش شدم و باز هم با تعجب دیدم که دختره داره اون مرد رو بابا خطاب میکنه. دیگه داشتم از کنجکاوی می‌مردم. دل زدم به دریا و رفتم از پشت زدم رو کتفش. به محض اینکه برگشت من رو شناخت. یه ذره رنگ و روش پرید. اول با هم سلام و علیک کردیم بعد من با طعنه بهش گفتم ماشالله از 2-3 هفته پیش بچتون بدنیا اومد و بزرگم شده. همینطور که داشتم صحبت می‌کردم پرید تو حرفم و گفت: «داداش اون جریان یه دروغ بود، یه دروغ شیرین که خودم میدونم و خدای خودم.»
دیگه با هزار خواهش و تمنا از طرف من، گفت: «اون روز وقتی وارد رستوران شدم سفارش رو دادم و روی یکی از صندلی‌ها نشسته بودم که صدای اون پیرمرد و پیر زن رو شنیدم. البته اونا نمیتونستن منو ببینن و داشتن با خنده با هم صحبت میکردن. پیرزن گفت کاشکی می‌شد یکم ولخرجی کنی امروز یه باقالی پلو با ماهیچه بخوریم. الان یه سال میشه که ماهیچه نخوردم. پیرمرد در جوابش گفت ببین اومدی نسازی‌ها. قرار شد بیایم رستوران و یه سوپ بخوریم و برگردیم خونه. اینم فقط بخاطر اینکه حوصلت سر رفته بود. من اگه الان هم بخوام ولخرجی کنم نمیتونم بخاطر اینکه 18 هزار تومان بیشتر تا سر برج برامون نمونده. همین طور که داشتن با هم صحبت میکردن گارسون اومد سر میزشون و گفت چی میل دارین. پیرمرده هم بیدرنگ جواب داد پسرم ما هردومون مریضیم اگه میشه دو تا سوپ با یه دونه از اون نونای داغتون برامون بیار. من تو حال و هوای خودم نبودم. تمام بدنم سرد شده بود. احساس کردم دارم می‌میرم.رو کردم به آسمون و گفتم خدا شکرت فقط کمکم کن. بعد اونجوری فیلم بازی کردم که اون پیرزن بتونه یه باقالی پلو با ماهیچه بخوره همین.»
ازش پرسیدم: «چرا دیگه پول غذای بقیه رو دادی؟ ماها که دیگه احتیاج نداشتیم.»
گفت: «داداشمی، پول غذای شما که سهل بود، من حاضرم تمام دارایی مو بدم ولی کسی رو تحقیر نکنم.»
این و گفت و رفت. یادم نمیاد که باهاش خداحافظی کردم یا نه، ولی یادمه که اصلاً متوجه نشدم موضوع فیلم چی بود.






تاریخ : چهارشنبه 92/12/14 | 5:40 عصر | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()
میدونم که میدونید این مطلب رو ولی بازم یادآوری بشه بد نیست!

کالری فراوان

برخی اوقات، هنگامی که مردم رژیم غذایی دارند، بیش از اندازه به چیزهایی که می‌خورند تمرکز می‌کنند، اما کالریهای مخفی نوشیدنی‌هایشان را فراموش میکنند، و این خیلی اشتباه است!

شیرین کننده‌های نوشابه می‌توانند به اندازه ی یک سینی دسر، شکر داشته باشد. نوشیدن روزانه‌ی تنها یک قوطی 330 میلیلیتری نوشابه، می‌تواند در یک ماه به نیم کیلو اضافه وزن تبدیل شود.

پوسیدگی دندان

نوشیدن نوشابه بصورت منظم می‌تواند به پوسیدگی دندان ختم شود! به اثبات رسیده است که اسید فسفریک که این نوع نوشیدنی‌ها حاوی آن هستند، مینای دندان را میساید و باعث پوسیدگی آن خواهد شد.

پوکی استخوان

مطالعات نشان داده‌اند که مقدار بالای فسفری که در نوشابه‌ها وجود دارد، جذب کلسیم در استخوان‌ها را کاهش داده، که نتیجتا احتمال شکستن استخوان‌ها حتی در کارهای عادی را در پی خواهد داشت.

سردرد، میگرن، دل‌درد، اسهال و نفخ

این مشکلات، بعلاوه‌ی عوارض جانبی متعدد دیگر همگی میتوانند بخاطر آسپارتامی که در نوشابه‌های رژیمی وجود دارد بوجود بیایند. آسپارتام، جانشینی برای شکر است که بصورت مجازی کالری ندارد و تقریبا 180 بار هم از شکر شیرین‌تر است! همچنین با توجه به صحبت‌هایی که درباره‌ی افزایش خطر ابتلا به چند نوع سرطان وجود دارد، یکی جدال‌آمیز ترین مواد غذایی محسوب می‌شود!

کم آبی

شکر درون نوشابه می‌تواند باعث کم آبی شود! برای خنثی کردن نوشابه و آبرسانی دوباره به بدنتان، باید آب زیادی بنوشید که اغلب مردم این کار را فراموش می‌کنند. من حدس می‌زنم دیگر نیازی نیست به علائم و عواقب کم آبی بدن همچون خشکی پوست، دایره‌های تیره‌ی دور چشم و پیری نابهنگام اشاره کنم!

سلولیت

همانطور که همه مان می‌دانیم، شکر زیاد میتواند به سلولیت تبدیل شود که ظاهر خوبی برای ما نخواهد ساخت، و مهم‌تر از آن خلاصی از آن هم سخت است.

دیابت

سطح بالای قند در رژیم غذایی ما، می‌تواند به بدن ما برای تولید انسولین بیشتر از حالت نرمال جهت پردازش قند، فشار وارد کند. این اتفاق، خطر ابتلا به توسعه‌ی دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. به عقیده‌ی سازمان دیابت آمریکا،23.6 میلیون آمریکایی از این مشکل رنج میبرند.

چاقی

به عقیده‌ی محققان دانشگاه علم بهداشت تگزاس، خطر ابتلا به افزایش وزن با هر نوشابه‌ای که روزانه مینوشید 37? افزایش پیدا میکند!

مشکلات کبدی و کلیوی

نوشیدن نوشابه بصورت منظم می‌تواند شما را تحت خطر ابتلا به بیماریهای کبدی و به تدریج کاهش کارکرد کلیه و تشکیل سنگ کلیه قرار دهد.

کافئین فراوان

چه باور کنید چه نه، برخی از انواع نوشابه‌ها دارای دوز بالایی از کافئین نیز هستند. کافئین بیش از اندازه می‌تواند سبب بی‌خوابی، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و مشکلات دیگری شود.






تاریخ : چهارشنبه 92/12/14 | 5:16 عصر | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()
<      1   2   3      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تماشا