سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیغمبر (ص) همواره شدت علاقه و دوستى خویش را نسبت به فاطمه بین مسلمانان ظاهر مى‏کرد روزى عایشه از آن حضرت پرسید: چه کسى را بیش از همه دوست دارى؟
فرمود: از زنان، فاطمه و از مردان على را.
و نیز در عظمت مقام فاطمه علیهاالسلام همین بس که چون فاطمه (س) بر پیامبر (ص) وارد مى‏شد آن حضرت به احترامش برمى‏خاست و رویش را مى‏بوسید و به او خوش‏آمد مى‏گفت و سپس دستش را مى‏گرفت و بر جاى خودش مى‏نشاند.
و همواره عادت آن حضرت بر این بود که به هنگام سفر با آخرین نفرى که خداحافظى مى‏کرد. فاطمه بود و به وقت بازگشت پیش از همه به دیدار او مى‏شتافت.
برخورد فاطمه (س) با پدر برخوردى مؤدبانه و بسیار متواضعانه بود بگونه‏اى که فاطمه بیش از همه در تکریم و تعظیم مقام رسالت سعى نموده و پیشه کمال ادب و وقار در رفتار او مشهود بود. گرچه رابطه این دختر و پدر بسیار عاطفى و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام نسبت به پیامبر (ص) نمى‏شد. فاطمه (س) فرمود:
وقتى آیه‏ى 63 سوره‏ى نور نازل شد
دیگر شرم کردم به پیامبر بابا بگویم و او را پیامبر خدا صدا کردم. حضرت از من روى برگرداند. چند بار به همین ترتیب صدا کردم. و او جواب نداد. سپس فرمود: فاطمه جان این آیه درباره‏ى تو و خاندانت نازل نشده است. در رابطه با جفاکاران خودخواه فرود آمده است. «أنت منّى و انا منک. قولى یا ابه، فانّها أحیى للقلب و أرضى للرّب» «تو از منى و من از تو هستم. تو بگو بابا زیرا این سخن، دل را زنده و خدا را خشنود مى‏سازد»
در اکرام نسبت به پیامبر (ص) همین بس که او مشغول نماز (مستحبى) بود، چون صداى پیامبر (ص) را شنید نماز را رها کرد و بسوى آن حضرت آمد و به او سلام کرد. پیامبر (ص) پس از جواب دست بر سر او کشید و فرمود: دخترم حالت چطور است؟ خدا تو را مورد رحمت و غفران قرار دهد. 






تاریخ : دوشنبه 93/1/11 | 11:5 صبح | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()

 

IMAGE635246247246967247
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: 1400 سال پیش پول عطر پیامبر(ص) گران‌تر از پول لباسش بود، در واقع پیامبر(ص) از ما مدرن‌تر بودند. امام رضا(ع) نیز پنج تا مسواک مخصوص برای نمازهای پنج‌گانه داشتند؛ این‌ها نشان اهمیت بزرگان دین به نماز است.

 نخستین اجلاس نماز یاوران محلات شهر تهران امروز صبح (دوشنبه 16 دی ماه جاری) در تالار ایوان شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور مسئولان کانون‌های نماز و اذان 374 محله‌سرای پایتخت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با اشاره به نقش محله‌سراها در ترویج و تبیین معارف الهی در کلانشهر تهران، ابراز داشت: هدف ما از ایجاد نمازیاوران محلات این است که محله‌ای را ایجاد کنیم که افراد آن محله بتوانند در کنار هم در محیطی سالم، امن و با آرامش زندگی پویا داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه طبق آموزه‌های قرآنی هر کس باید تغییرات در زندگی را از خود شروع کند، خطاب به مسئولان کانون نماز و اذان افزود: شما در 374 محله باید علمدار باشید و برای اصلاح سلامت معنوی محله خویش قیام کنید.

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 93/1/7 | 10:29 صبح | نویسنده : سپیده میرزادوست | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تماشا